1 Eylül 2009 Salı

küçük yuppi veyahut le petit yubbie ya da sadece oyuncak

millette yetenek var yapıyor azizim. bak gençler düşünmüş taşınmış oyuncak yapmış. mağazanın adı le petit yubbie veyahut küçük yuppi. eminim daha karizmatik bir anlamı vardır ve ben bilmiyorumdur. neyse güzel işler. afferin.

bu oyuncak mevzusu enteresan şimdi. çinden adam getirtiyo ne alırsan 1 milyon. onu yapmayan seri üretim yapıyor 5 milyon. bir de marka olup 10-20-30-40-50 vs milyona satanlar var. bu marka dediklerimin adını hatırlamasam da tasarımları hakkaten güzel. hep derim ulan sırf tasarımıyla bu paraya sattıkları ithal oyuncaklar defterler vsye rakip bi türk çıkmıyor mu diye. bak yine dedim.
türklerden çıkanlar böyle el işi yapıyorlar. ben marka olanının görmedim henüz. e tabi o da pahalı oluyor ya da pahalı geliyor bana bilemedim. cundada görmüştüm el işi bebekler falan satan bir yer onlar da pahalıydı. sanırım sorun el işine değer vermekle alakalı ya da o emeği hissetmekle. hissettiğim an bir şeyler alacağım:)
pahalı demişken hesap yapayım dedim şu çıktı ortaya. 50-60 liraya çok diyoruz ama bir kişi süper seri olmadığı takdirde bir günde 2 tane o 60 liralık oyuncaktan üretse ve 30 gün durmadan çalışsa eline maliyetler hariç 3600 lira geçecek. ki normalde 22 iş günü dersek o zaman bu para olacak 2640. hem emek, hem zev, hem de özel bir hediye olayı var olunca aslında öyle bir iş yapan işinin ayda bu kadar para kazanması hak değil de nedir? istanbulda yaşıyorsa zaten para ancak yeter. işin içine vergiler girerse o zaman yanarlar. bu açıdan bakınca hemen bir şeyler alası geliyor insanın. ama yok 2 değil 10 tane üretiyorsa her türk gibi hemen tekrar hesaplamaya başlar pahalıymış yahu derim.
bu arada petit yubbie yi küçük yuppi yapınca yaptığı serbest çağrışım küçük züppeler oluyor. bu da güzel isim.
neyse siz gidin oyuncak alın. via

Hiç yorum yok: