2 Mart 2009 Pazartesi

inciler

1.
"nerelisin?" dedi
"yozgatlıyım" dedim
"yozgatın nesi meşhur?" dedi
"bilmem" dedim
"testi kebabı" dedi
sonra babam öldü. uzun süredir gitmiyordum memlekete. gittik. gömdük. hanıma dedim ki:
"polisle jandarmanın götürdüğü gelir de imamın götürdüğü gelmez. yapacak bir şey yok. gel testi kebabı yiyelim."
yedik.


2.
valinin biri para yiyor diye seçimde yerine başkasını getirmeye çalışıyorlarmış. vali "getirin benim testiyi" demiş.
"bakın ben yarısını doldurdum. hepsinin dolmasına az kaldı. benim yerime başkasını seçerseniz o boş testiyle gelecek. sizin üstünüze daha çok binecek. o yüzden beni seçin" demiş.
seçmişler.


3.
"işi rast giden akıllıdır."
"gitmeyen?"
"o delidir, zırdeli. zaten sülalesi de öyledir. rastgideninse akıllı olduğu ta küçükten bellidir. zaten ailesi de iyidir onun."


4.
Adama sormuşlar:
"niye bakamayacağın kadar çok çocuk yaptın? hiç akıl yok mu sende?"
"valla o işi yaparken kendimi tüm köyü kalkındırırmışım gibi hissediyorum. sonra anlıyorum ama hep aynısı oluyor."

Hiç yorum yok: